Fezten

torsdag 14 oktober 2010

12 appar jag gillar.

Efter att ha varit med iPhone 4 i ett och ett halvt dygn (varvid jag redan börjat fundera på om jag inte borde skaffat Android istället), så har jag ändå skaffat en hög absoluta favorit-appar.

  1. Facebook.
  2. Skype.
  3. Shazam
  4. Wikiamo
  5. Developer Cheat Sheets
  6. LCR (Linux Commands Reference)
  7. UnixCmds
  8. Bambuser
  9. SVT Play
  10. MultiConvert
  11. Metronome
  12. Guitar tuner
Däremot är det något som tveklöst saknas. Nämligen en bra SL-planerare. Det vill säga: Jag är vid punkt a - hur kommer jag till punkt b med hjälp av kommunaltrafiken? Det som finns är appar som kostar ett sju spänn eller nåt, som tillhandahåller tidtabeller och kartor över kommunaltrafiken, samt gör det möjligt att köpa SL-biljett. Men ingen app med den funktion jag efterlyser.

Jag efterlyser också en bra RSS-läsare. Alla tips är välkomna.

Notera att samtliga appar ovan är kostnadsfria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar