Fezten

fredag 3 december 2010

Vill inte Bahnhof ha oss som kunder?

Det börjar på fullt allvar kännas som om Bahnhof och SB försöker få folk att inte skaffa bredband via deras väggjack, eftersom de hittills antingen läst sitt eget informationsmaterial innantill eller ljugit oss rakt upp i ansiktet (SB:s bredbandswebben), eller påstått att de inte alls fått in någon beställning, trots att beställning gjordes 19 november (Bahnhof).

Loggar vi in med våra uppgifter på Bredbandswebben står där att vi inte har några aktiva tjänster. Men när man försöker beställa, så går inte det, eftersom vi tydligen redan har den där Bahnhof-tjänsten 100/10 som Bahnhof påstår att de inte har fått in. Dessutom har morsan fått ett mail från Bahnhof om att de inte kan koppla in någon tjänst, eftersom det redan finns någon tjänst associerad med vårt lägenhetsnummer. Den måste vi säga upp.

Det går dock inte att ta reda på vilken tjänst vi har hos vem och hur vi ska säga upp den, eftersom Bredbandswebbens hemsida påstår att vi inte har någon tjänst (samtidigt som man alltså på samma sida hävdar att vi visst har det), och eftersom deras kundservice är oförmögna att ge någon annan hjälp överhuvudtaget än att läsa upp sina egna reklam-utskick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar